Logiczne myślenie
W treningu logicznego myślenia trener swoją prace kieruje na:
Polecenia
Nauczenie zrozumienia poleceń. Najważniejsze jest by uczeń potrafił doprowadzić do poprawnego zdefiniowania problemu. Dopiero gdy wiemy co od nas jest wymagane możemy podjąć działanie.
Analiza dostępnych informacji
Wykorzystywanie dostępnych informacji. Wykorzystanie dostępnych danych. Odrzucenie zbędnego balastu, który utrudnia zrozumienie sedna wyzwania.
Upraszczanie do podstaw
Zamiast multiplikować problemy tworząc juz z jednego kolejne trener wskazuje jak wyzwanie uprościć. Czyli co uczeń ma zrobić a czego nie.
Wykorzystanie doświadczenia
Dostrzeganie tych samych elementów w obecnych zadaniach jakie występowały już
w przeszłości. Wykorzystanie podobieństw i analogii - tak się jako ludzie uczymy.
Śmiałość
Podjęcie wyzwania wymaga odwagi. Uczeń nie może bać się popełnić błędu. Popełnienie błędu jest pewne - pytanie co zrobić gdy już się wydarzy? Oddzielić Siebie od błędu !
Samoocena i motywacja
Trener na każdym kroku uświadamia dziecku, że umiejętność rozwiązywania zadań
z matematyki nie czyni go ani lepszym ani gorszym.